2010/02/01

Beteg a gyerekem

Szülőként talán a legnagyobb kihívásunk a gyermekeink megbetegedésekor jelentkezik.
Nekem ebben a szerepkörben, szerencsémre nincs tapasztalatom a krónikus, elhúzódó, vagy a még oly tragikus komoly nagy megbetegedésekről, de a legelterjedtebb fertőzések és meghűlések okán jelentkező betegségek az én gyermekeimet sem kerülték el, és a tapasztalataimat is erről tudom továbbadni.

Annak, aki nem rendelkezik egészségügyi képzettséggel, nehezen vészeli át ezen időszakokat. A tehetetlenség érzésétől és a szenvedés láttán, gyakran álltam én is rémülten a 40 C-fokot is túllépő hőmérő kijelzőjével szemben, vagy a szörnyűséges fulladozó- ugató köhögést hallva. Tudtam, hogy megint egy rossz időszak köszönt ránk, és a hűtőfürdők, a kivizsgálások, az injekciók, antibiotikumok ideje következik.

Szerencsére ideje korán rájöttem, hogy a gyakori gyógyszeres kezelések, mind inkább gyengítették a gyermekeim ellenálló-képességét, és mind gyakoribb látogatói lettünk az orvosi rendelőnek. Végül orvosilag is megállapítást nyert, hogy az immunrendszerük egyre silányabb, míg a korokozók egyre ellenállóbbakká váltak a különféle gyógyszerekkel szemben.

Tehát mindannyiunk érdekében stratégiát váltottam. Megfogadtam édesanyám régi (népi gyógyászatból merített) tanácsait, és más alternatív gyógy-terápiákról is tanulva, új utakra léptem a gyermekeim gyógyítása terén.
Felismertem, hogy a gyógyulás, ha lassabban is, de antibiotikum nélkül is bekövetkezik, tehát ennek az egészséges folyamatnak a támogatása és nem a modern orvoslással történő tüneti kezelése lett az elsődleges feladatom.

Elfogadtam, hogy ha beteg a gyerek, akkor nem számít a munkahely, a helyettesítő kollegák, hanem a legfontosabb, hogy minél hosszabb ideig vele legyek, és még nagyobb figyelemmel, törődéssel tegyem ezt. Tudtam, hogy most elege van az oviból, a suliból, vagy valami másból és ezért velem akar lenni, a kényeztetésemre van szüksége.

Észrevettem, hogy a felépülés annál gyorsabb, minél többet tartom a karjaimban, minél hosszabban tartom fenn a testi kontaktust, és főleg, hogy én magam is minél nyugodtabb kiegyensúlyozottabb vagyok.

Most már jóval okosabban, persze tudom, hogy gyermekeink olyan üzemmódban léteznek kisgyermekkorukban, hogy minden rezdülésünket lelki állapotunkat megérzik, és erre reagálnak. Betegségük is sok esetben annak következménye, hogy a családban valami érzelmi konfliktus keletkezett és erre érzékenyek. A kineziológia szerint is a kisgyermek egy előretolt páciens, aki legtöbb esetben a szülők problémáinak hordozója. Tehát a szülők lelki és mentális állapota is befolyásolja a gyermek egészségét.

Másik fontos tudnivaló, hogy a láz hasznos, a szervezet legnagyszerűbb reagálása a korokozók megsemmisítésére. Tehát a 39 fok alatt támogatni kell. Amikor még reszketett a gyerekem és keze lába hideg volt, zoknit húztam a lábára és betakartam. Amikor már kipirult a láztól és forrók voltak a végtagjai, levetkőztettem, és csak a lábszárát, alkarját, tekertem langyos priznicbe és homlokát borogattam, ezeket gyakran cserélgetve, és teljesen kitakarva. (hűtőfürdő helyett)

A táplálkozás tekintetében fontos, hogy a lábadozás időszakában csökkenteni kell a fehérje bevitelt, valamint könnyen emészthető táplálékokat kell adni, főleg pépeset, lédúsat. Mindig vegyük komolyan, hogy mit kíván enni-inni a gyerek, és ha ügyeltünk korábban arra, hogy ne váljanak függővé a kólától és csipszektől, akkor megmarad az a természetes képességük, hogy érezzék, mit kíván a szervezetük.

A másik gyakran jelentkező tünet a köhögések különböző válfaja.

Nálunk mindig jól bevált a levegő párásítása és illóolajok, mint az eukaliptusz, a kakukkfű vagy a citromolaj használata. Az orrba tengeri-sós oldatot spicceltünk, a torokfájásra jók voltak a torokfertőtlenítő ecsetelők, vagy szopogatós tabletták. A mellkasra és a hátra a különféle bedörzsölő balzsamok. (pl. dr.Theiss eukaliptusz balzsama)
A gyógyszerarzenált felváltották a gyógyteák (hársfa, kamilla, kakukkfű) a természetes nyákoldók,(köptetők) amik a C-vitaminnal egészültek ki.

Ez a fajta gyógyítás, persze sokkal több időt és törődést igénylő terápia, mint egy antibiotikum és lázcsillapító kúra, de eredményessége elvitathatatlan.

Mondhatom, hogy soha nem tapasztaltuk meg a sokat emlegetett szövődményes elfajulásokat az antibiotikumok kiiktatása végett. A fenti szerekkel a meghűlések, fertőzések száma az évek múlásával egyre inkább csak csökkent, és mára jó ellenálló képességgel rendelkező egészséges felnőtté váltak a gyermekeim. Ezt kívánom minden szülőtársamnak!
Írta: Györgyi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése