2011/07/31

Pocaklakó, magzat kommunikáció

Anya - baba kapcsolat
Téves az a feltételezés, hogy a pocaklakó kommunikáció az egy újszerű hóbort, egy divat. Éppen ellenkezőleg. A természeti népeknél az anyák birtokában volt ez. Most, hogy egyre többen ismerik meg azt a tényt, hogy a magzat mindent lát, hall, tud az anyaméhben, benne úszik anyja összes érzésében és gondolatában, éppen most kellene minden kismamának beszélgetnie gyermekével.
     Magam is így beszélgettem gyermekeimmel, és számos kérdésemre választ kaptam, amelyek később beigazolódtak. Többek közt megtudtam mikor szeretne születni, hol, kikkel, hogyan. Milyen személyiség lesz. Hogyan tervezte az első életéveit. Mikor menne oviba, legszívesebben milyen iskolát választana majd.
Munkám során más várandós kismamák is megtanulták ezt a fajta anya - gyermek kapcsolatot. Beszámolóikból idézek egy kis részt:
"...pár hónapos lelki tisztulás és felkészülés után Veronika megtanította nekem, hogyan beszélgethetek a babámmal. Óriási élmény volt, és nagyon nagy segítség az eljövendő sok-sok évre…Voltak vicces pillanatok is: például a babám kijelentette, hogy zöld falat szeretne a szobájába, én viszont a meglévő berendezés miatt a fehérhez ragaszkodtam…volna. Ő nagy bölcsen annyit válaszolt, hogy jó, majd meglátjuk…Persze a kiválasztott bababútort épp akkor csak fehér színben lehetett megvásárolni az áruházban (ami körülbelül száz évben egyszer fordul elő), így igaza lett Arminnak, és a fal szép zöld árnyalatot kapott. (Úgy látom, elégedett az eredménnyel, megérkezése óta imádja nézegetni a falat.)"
"A születését megelőző napon (másnap töltöttük a 40. hetet) kértem, hogy most már bújjon ki, mert itt az idő, mire ő azt mondta, hogy rendben, ha elkészítem az ágyneműt a bölcsőbe, és felakasztom a függönyt a szobájába, akkor már indul is. És aznap este, amint megtettem, amit kért, megindult a szülés…"
"Óriási ajándék, hogy az anyukája lehetek, és persze azt hiszem, neki is sokkal könnyebb így a kezdet, hogy tudta, hova érkezik, mi várja, és előre elmondhatta nekem, miben támogassam majd, hogy a választott életútját járhassa."



Nézzük csak, melyek azok a kérdések, amelyekre választ kaphatunk. Például megtudhatjuk a baba csillagjegyét. A születés körvonalazott körülményeit (természetesen, ha valamit váratlanul meg kell tapasztalnunk, azt nem fogja a baba előre közölni velünk). Továbbá, hogy milyen magas fájdalomküszöb emelést kaphatunk a szüléshez, hogy milyen név tetszik, illetve nem tetszik neki, vagy akár azt, hogy mit táplálkozzunk a várandósság és a gyermekágy alatt. Vagy, hogy mire figyeljünk később vele kapcsolatban pl. milyen személyiség lesz.
A témával kapcsolatosan további írásokat olvashatsz!

magzatkommunikacio.hu
Írta: Petre Veronika

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése