2011/04/06

Locsolós, locsolkodós mondókák, versek, dalok







Ákom-bákom berkenye,

Szagos húsvét reggele!

Leöntjük a virágot,

Visszük már a kalácsot.


Zöld erdőben jártam,

Kék ibolyát láttam.

El akart hervadni,

Szabad-e locsolni?

Jó reggelt, jó reggelt, kedves liliomszál,

Megöntözlek rózsavízzel, hogy ne hervadozzál.

Kerek erdőn jártam, piros tojást láttam

Bárány húzta rengő kocsin mindjárt ide szálltam.

Nesze hát rózsavíz, gyöngyöm, gyöngyvirágom,

Hol a tojás, piros tojás, tarisznyámba várom!

Árulkodó Júdás! Kell-e piros tojás? Nem kell neki piros tojás, Csak az árulkodás.


Rózsa, rózsa szép virágszál,

Szálló szélben hajladozzál.

Napsütésben nyiladozzál,

Meglocsollak, illatozzál.


Tapsifüles nyuszikának

Nagyon sok a dolga,

Piros tojást, hímes tojást

Szerteszéjjel hordja.


Hordjad, hordjad, kis nyuszikám,

Kéket is, tarkát is,

Nekem is van egy tarisznyám,

Belefér még száz is.


kép forrása internet

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése