2010/09/25

Főzős, sütős, edényes mondókák, versek, dalok


Borsót főztem,
Jól megsóztam,
Meg is paprikáztam.
Ábele, bábele, huss!

Süssünk, süssünk valamit,
Azt is megmondom, hogy mit!
Lisztes legyen, kerekes,
Töltelékes, jó édes!
Sodorva, tekerve,
túróval bélelve,
Csigabiga rétes,
kerekes és édes!

Cicuska, macuska,
Mit főztél, Katuska?
Kevertem babocskát,
Sütöttem pampuskát.
Ideraktam, odaraktam,
Utoljára jól bekaptam,
Hamm, hamm!

Szita, szita, sűrű szita,
Ma szitálok, holnap sütök.
Hófehér kis cipót sütök.
Megvajazom, megzsírozom,
Mégis, mégis neked adom.

Keringeli borsó/ Kering a kis orsó,
Eltört a kis korsó/ Eltörött a korsó,
Másikat kell venni,
Azt is el kell törni.
Bizony!

Töröm, töröm a mákot,
Sütök vele kalácsot,
Megcukrozom, megvajazom,
Tessék, neked odaadom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése