2019/09/15

Babaáldás kétségek nélkül - A tudatalatti gátolhatja a fogantatást

A Vár Rád a Baba programban megérkezett a 226. Baba!
A 226 baba érkezésében nyújtott segítésben rengeteg történettel, okkal ismerkedtem. 226 történet arra vonatkozólag miért nem jött magától, a kapu kinyitást követően a gyermek.

Képzeljétek el, sokuknál EGYETLEN alkalom elég volt arra, hogy sikerüljön.
Mi volt ennek az oka?
Egy megnyugtató vélemény. A kétségek megszűnése.
Az elköteleződés, az eljegyzés, a házasság is nagy lépés az ember életében, de arra mondhatjuk, belső szorongásunk miatt, hogy maximum elválunk, ha még sem lesz elég jó a kapcsolat. De egy baba nagyon nagy felelősség, visszafordíthatatlan következmény, éppen emiatt tudatalatt belső szorongás léphet fel, ami akadályozza a sikeres fogantatást.

Milyen szorongások lehetnek ezek a teljesség igénye nélkül?
-       jó társat választottam?
-       jó apukája lesz a gyermekünknek?
-       jó anyuka leszek?
-       nem leszek olyan, mint a saját szüleim voltak anno?
-       utólag nem bánom meg?
-       tényleg anyává kell válnom, nem lehet, hogy csak később, vagy nekem nem való ez a feladat?
-       és a többi, és a többi.

Ezek mind olyan kérdések, amit az ember anélkül, hogy megszült volna még nem tud megerősíteni.

Ekkor – ha csak ezek, vagy hasonló nyomasztó kérdések volt a probléma – elegendő egy támogató, beszélgetés, melyben a kétségek megnyugvást találnak. Egy visszaigazolásra van szükség:
-       igen, ügyes a párja,
-       jó kondíciói vannak az apasághoz,
-       ügyesek párként a házasságban,
-       nőként optimális feladat az anyaság.
-       S igen, szeretne baba születni,
-       igen, ebbe a kapcsolatba szeretne baba születni, még ha az anya nem is látja elég jónak azt, és folyton talál benne némi kivetnivalót.


Bár sokaknál sajnos nem csak egy kétségen múlik a gátló tényező, de amíg ez nem derül ki, érdemes kipróbálni, nálatok működne-e. Keressetek egy segítőt, aki megerősíthet.

Lilla baba történetét szeretném bemutatni nektek. 

"Petre Veronikát Vár Rád a Baba program  program vezetőjét a barátnőm javaslatára kerestem meg kicsivel később, miután már egy éve vártunk a babára. Ledöbbentettek az első alkalom során elhangzott összefüggések sora. Megnyugodva jöttem el. Az idő során kialakult kétségeim (önmagamra, a házasságomra vonatkozóan stb.) teljesen megszűntek. Lehet ennek köszönhetően, az első alkalom után megfogant Lilla babánk. Na ne gondoljátok, hogy ezzel készen is lettem minden lelki problémám okozójával, és hatra dőlhettem. Innen indult csak a lelki munka java, másokkal ellentétben, akiknek hosszú lelki munka után sikerül a babaáldás, nekem várandósan kellett a szorongásaimat, megfelelési kényszereimet, és magas elvárásaimat átalakítani. 
Veronikával való együttműködésem során kiderült honnan erednek néha hullámvasút élményt okozó érzékenységeim, érzéseim, melyeket jobb még a szülés előtt stabilizálni, hogy gyermekemnek stabil édesanyjává tudjak válni. Hiszen ő érkezik ide bizonytalan, kiszolgáltatott lényként, s arra számít, az anyukájának neki dőlhet. Ha én a szülésig nem tennék eleget a bizonytalanságaimnak a kitámasztásáért, neki sokkal nehezebb dolga lenne velem. Ezeket hellyel-közzel sikerült felszámolni. S az intenzív egó-önismereti munka mellett elsajátítottam a magzat kommunikációt. Nagyon élveztem a beszélgetéseket, a babával való kétoldalú kommunikáció sok mindenben megerősített! Sok mindent megtudtam róla pocaklakó korában, pl. azt, miket szeretne majd sportolni, zenélni, és hogy kos jegyű szeretne lenni. Ennek nagyon örültem, hogy a babám elárulta a csillagjegyét, mert könnyebben meghatározható lett a születési dátuma. Veronikával felkészítettük a babát a megszületésére, a Születésre felkésztő programon.
Kos jegyű lett Lilla baba." 😊


Petre Veronika perinatális szaktanácsadóként rengeteg meddőségi problémával foglalkozom egyéni órában (8 hét a várakozási idő) és a Vár Rád a Baba program keretén belül, mely elérhető Budapesten és online is.
Bővebb információ: a linkre kattintva.
Legközelebbi szeptemberi budapesti alkalom: A Rád váró gyermek üzenete.
Online szeptemberi alkalom: A Babaáldás Titka.
  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése